Amintiri de la munte

Fiecare familie are un set de valori. În bârlog, una dintre valori este dragostea pentru munte. Obiceiul de a pleca de multe ori spontan  la câte o cură montană.  Suntem legați  tare de munte. De peisajele profunde din țara noastră frumoasă. De  cabanele primitoare. De mâncarea gustoasă . De oamenii cu inimă mare care ne-au primit cu ospitalitate  de-a lungul anilor pe unde am tot fost. 

Unul dintre locurile noastre preferate  este satul Peștera  cu-ale sale   culmi pline de har - http://www.cristian-negoita.ro/blog/destinatie-de-weekend-satele-pestera-si-magura-din-comuna-moieciu-jud-brasov.
Când ajungem acolo ne pierdem în adâncimea colinelor ce emană o liniște aparte. 

Recomand cu încredere aici pensiunea  Casa Boierească , Pensiunea Garofița Pietrei Craiului, Pensiunea Gențiana,  Pensiunea Akasha Healing Retreat. 

Pe partea opusă satului Peștera, e un alt sat  Măgura - la fel de frumos  -  unde recomand Pensiunea Moșorel. 












Când ajungem în zona aceasta, ne place tare mult să urcăm și până sus la Club Vila Bran unde avem parte de o priveliște de vis în toate anotimpurile. Mâncăm o ciorbă gustoasă, zona amenajată în complex este foarte prietenoasă și cu piticii,  facem un pic de  mișcare, iar apoi plecăm cu inima împăcată spre casă. Ne-am obișnuit și puiul mic dărios să meargă pe jos de la vârste mici, să iubească natura. 






În vecinătatea Branului, îmi place la nebunie și drumul de la Zărnești spre Plaiul Foii. E o priveliște de vis, iar copiii pot alerga în voie la Pensiunea Popasul  Craiului (https://popasulcraiului.ro/).
Când ajungem în zonă, se cere o cafea la pensiunea Plaiul Foii (https://www.cabanaplaiulfoii.ro)  unde avem parte de un bonus vizual spectaculos.
















Am mai descoperit vara aceasta  un loc tare frumos, localizat mai  în sălbăticia  Zărneștiului - https://www.casacraita.ro/casa-andrei/  cu niște peisaje de vis.  Am făcut un scurt traseu în zonă cu pitica noastră și am admirat podoabele acestei zone. 











În apropierea Zărneștiului, ne-a plăcut tare mult  și la Poiana Mărului. Ne-am cazat la Pensiunea Flori de Măr , au mâncare foarte bună și un loc de joacă cu priveliște frumoasă pentru copii. 








Un alt loc în care nouă ne place să mergem ( toamna peisajul este spectaculos)  este Lacul cu Bolboci situat chiar în inima Bucegilor , între Cheile Tătarului  și Cheile Zărnoagei. L-am descoperit acum câțiva ani , am cărat-o și pe Daia acolo încâ de când era în burtică. 












Drumul până la lac (Transbucegi) e  superb, acum câțiva ani ne-am urcat spontan  în mașină și am făcut un picnic cu Daria în zonă  în cinstea împlinirii vârstei de 3 ani. (https://www.youtube.com/watch?v=2Epg3Br4r9c) 














În apropierea acestui lac,  e un hotel frumos, cu liniște multă și cu niște priveliști deosebite în jurul său Hotel Peștera (Moroeni) . Se poate face un traseu scurt pe jos până la Peștera Ialomiței acolo fiind și Mănăstirea. 











Un alt loc mai sălbatic care mi-a rămas în suflet este Stâna Regală, Sinaia.  Nu  am mai fost  în zonă în ultimii ani deoarece nu prea ne ajută mașina fiind un drum forestier mai anevoios.  
Acest loc are și el o energie aparte.






Vara aceasta am plecat spontan și în Bucovina, în localitatea Fundu Moldovei cazându-ne la Pensiunea La Moară. Un loc atât de primitor încât am zis că va rămâne tradiție să poposim pe la ei când mai mergem la Botoșani.  Mâncarea era făcută din produsele lor locale, băutura era din partea casei - afinată, suc de mere, vin - pâine de casă, lapte proaspăt muls de la vacă, croissante pufoase, dulceață de afine aromată, borș de sfeclă cu afumătură de vițel, colțunași , plăcintă cu brânză de vaci și bezea, tocană de vițel. 
Am făcut un traseu prin sat și am urcat spre o stână din zonă. Ne-am plimbat  și  cu bicicletele , iar în zonă  se poate vizita Mănăstirea Sihăstria Rarău și Pietrele Doamnei.  

































Am poposit și pe la  Covasna vara aceasta. Ne-am cazat la Băile Balvanyos, un loc mai piperat în ce privește tariful de cazare pe noapte, dar condițiile au fost pe măsură. Nouă ne-a plăcut foarte tare deoarece aveau multe variante pentru a ne simți și noi bine cât și odrasla.  Ne-am bălăcit  înăuntru la zona de băi , iar la 2 minute de recepție era un Parc de Aventură cu trasee și pentru copii mici. Am făcut și un traseu prin pădure până la Peștera Sulfuroasa și ne-am răsfățat cu niște cocktailuri bune la Restaurantul lor mai fancy - GastroLab unde am servit și  un gulaș foarte bun. În apropiere este Lacul Sf. Ana  , e un traseu scurt până jos la lac, foarte plăcut prin pădure. Se poate face și  un traseu care e mai lung  până la Băile Tușnad. 
E o zonă în care aș mai reveni deoarece mi-au plăcut tare mult peisajele de pe drum.
















După Covasna, ni s-a făcut dor de un traseu spontan pe care să reziste și puiul dărios , așa că am luat-o la picior de la Baza Telecabinei (Bușteni) până sus la cascada Urlătoarea. Accesibil copiilor cât și adulților fără prea multă condiție fizică.







La cât mai multe ieșiri pe drumuri de munte!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Pasiunea pentru contactul uman

Educația alimentară din bârlog