Despre fericire și granulație emoțională

Nu am mai simțit nevoia să-mi aștern pe hârtie gândurile așa cum obișnuiam să o fac înainte. Ce-i drept, îmi rămâne foarte puțin timp liber  de când  am început facultatea.  Mare parte  din puținul timp rămas e investit cu dragoste în lecturi și conspecte, cursuri și seminarii  din aria psihologiei și a sociologiei.

Îmi tot dă târcoale o întrebare în ultima vreme: ce este fericirea, oameni buni ? 
Din punctul meu de vedere, e  o emoție frumoasă / un mix de stări,  ale căror intensitate și frecvență de manifestare depind și de  granulația emoțională pe care o deținem  sau nu. 
Granulația emoțională - aș defini-o ca și  capacitatea de a resimți emoția în multitudinea ei de nuanțe. Cu cât experimentăm mai multe emoții, concepte, cu atât mai multe senzații vom resimți în corp, întâlnindu-ne  mai des și cu acea fericire mult râvnită. 

Un om cu o granulație emoțională diversificată e ca un pian cu multe sunete, tonuri și semitonuri. E acel om care nu vede viața doar în alb și negru, vede multe  nuanțe prin jurul lui.
Prin exercițiu  și  multă  conștientizare, știe să recunoască și să definească în linii mari o multitudine  de fațete ale emoțiilor -  furia, indignarea, irascibilitatea, ura, supărarea, lipsa de chef, melancolia, disperarea, singurătatea, anxietatea, nervozitatea, îngrijorarea, spaima, groaza, teama, panica, fericirea, ușurarea, încântarea, amuzamentul, mândria, plăcerea senzuală, satsifacția, euforia, extazul, acceptarea , dragostea, încrederea, amabilitatea, devotamentul, șocul, mirarea, repulsia, jena, vinovăția, supărarea, remușcarea, umilința sau regretul. Are darul de a construi emoția în jurul lui. 

Mama sau persoana care crește un copil are o contribuție semnificativă în a  pune bazele acestei granulații emoționale în bagajul interior al copilului deoarece el etichetează lumea în primii ani de viață prin ochii celui care-l crește. 

Fericirea mea se manifestă  în reprize scurte  și dese. Imaginea cu urșii mei dormind liniștit, mirosul de cocos, un ceai cu miere,  o carte bună,  un ulei de lavandă, o atingere, niște papuci de casă pufoși, o pilotă cu puf de gâscă ,un așternut foșnitor, o pijama moale, un halat satinat, o mască frumos mirositoare, un vin bun, o sesiune de vorbăraie cu o prietenă dragă, o seară romantică,  o serie de activități cu copii prin jurul meu, o imagine cu puiul meu zâmbind, o îmbrățișare, o cafea caramelizată, un desen cu unicorni, o prăjitură,  un bebeluș dormind,  toate astea îmi aduc  pastile de fericire  "căcălău" ca să o citez pe odraslă.

Cred mult că oamenii care sunt înzestrați cu această granulație emoțională, cu această  capacitate de a  construi și de a resimți emoția în multitudinea ei de nuanțe vor reuși să experimenteze bucuria mult mai ușor.

Acești oameni au  talentul de a-și extrage acea stare de bine din lucruri mici, la îndemâna oricui. Aceste persoane practică deseori starea de recunoștință, sunt înconjurați de alți oameni, de povești de viață, de experiențe și greutăți prin care au trăit. Ei simt  totodată vibrația vieții  prin acel  contact social intens.

Las acest  monolog intern aici , pun o muzică bună pe fundal și mă cufund în nuanțe de dor amestecate cu  un pic de tristețeși  o doză  intensă de frustare.

Spor la lucrul cu emoțiile de prin viața noastră!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Pasiunea pentru contactul uman

Educația alimentară din bârlog