Scrisoare pentru mămica mea dragă

Draga mea mămică,

Vorbeam la telefon zilele trecute și-ți exprimai regretul că nu poți fi aici ca să ne ajuți mai mult. Nu te necăji , dragă mamă, căci tu ai harul de a ne ajuta tare mult și de la distanță. 
În zilele în care rămânem fără mâncare, deschid congelatorul și scot sarmalele tale înghețate.
În zilele în care Daria e bolnavă și stau cu ea acasă, fac rapid o salată din gogoșarii pe care i-ai copt cu trudă singură vara trecută fără să te roage nimeni, iar ea îi mănâncă cu poftă.  
Găsești șalău proaspăt pe care-l cureți fără să te plângi nimănui și-l trimiți în pachet Dărioasei tale dragi.
În zilele în care știi că nu mai avem resurse materiale să cumpărăm lucruri pe care Daria și le dorește foarte tare, trimiți un supliment pe card  ca să-ți bucuri nepoțica.  
În zilele în care mă simt mai descurajată, iar tu îmi simți vocea,  mă încurajezi telefonic și  mă încarci cu  resurse infinite. 
Eu sunt recunoscătoare că tu ai reușit să te descurci singură după ce tata a plecat fulgerător din viața ta . Deși ai zile când  știu  că ți-e foarte greu , deții niște puteri fenomenale în interiorul tău. Ești o femeie independentă financiar  și apreciez mult asta la tine. Deșteaptă și cu grijă față de tine.
În perioadele cu multe provocări din ultimii ani, ai știut să ne fii aproape și ne-ai ajutat mult fără să ne  judeci sau  să  ne dai sfaturi. Ai un simț al empatiei armonios dezvoltat în fața copiilor și îți suntem recunoscători pentru tot ce ai făcut pentru noi . 
M-ai învățat în ultimii ani că o relație cu un copil se construiește cu răbdare , cu sinceritate de ambele părți,  cu timp petrecut lângă el, cu acceptare a felului lui de a fi,    iar copilul va avea curajul să-i povestească părintelui provocările prin care trece uneori și-i va cere poate chiar și un sfat. 
Ești o mamă cu un simț al fineții care știe să se retragă  când copilul are nevoie să învețe niște lecții. Nu se bagă în viața lui și nu e sufocantă. Îl lasă efectiv să se descure singur ca să dobândească unele abilități de care orice copil are nevoie când părintele nu va mai fi lângă el. 
O mamă  care mi-a predat tainele curajului în fața singurătății .
Care m-a învățat ce înseamnă să fiu o femeie puternică.
Care nu mi-a dat totul pe tavă și m-a încurajat că pot să fac și singură multe lucruri.
Care m-a sprijinit în a fi un om asumat. 
Zilnic  primesc de la tine acele  cuvinte care instant mă  înveselesc : Ce faceți bobițelor, o zi bună să aveți! O suni constant pe Daria și ai răbdare ca să o asculți. 
Ai o energie aparte și un optimism care te ajută să ieși din situațiile mai grele. 
Meriți tot binele din lume, scumpă mamă!
Sunt tare norocoasă  că ești mama mea. 
Îți mulțumesc și te iubesc! O primăvară cu praf de magie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Pasiunea pentru contactul uman

Educația alimentară din bârlog