Scrisoare pentu tine, femeie dragă

Scriu aceste rânduri după o săptămână plină ochi. O săptămână cu somn în reprize, cu multe task-uri la muncă și cu una bucată odraslă bolnăvioară pe fundal. Cu doze de multifuncționalitate reproduse  la cote înalte. 
Am închis laptopul mai devreme, am deschis larg geamurile ca să aerisesc casa și am asezonat cadrul cu o muzică bună.  Am transferat   în chiuvetă mormanul de vase și am închis ușa de la bucătărie.  Am făcut  loc pe măsuța din sufragerie  pentru cele două pizza comandate și am intrat într-un proces de leneveală. E dezastru în jur,  dar  puțin îmi pasă. E și mâine o zi. 
În seara asta, îmi voi invita corpul la răsfăț. Dărioasa mea  s-a pus pe picioare într-un timp record după tsunamiul de leacuri naturiste servite  și tratamentul medicamentos aplicat. Deci din fericire, urmează o noapte liniștită.
Fiind un copil care stă cu noi zilnic,  are parte de  zile în care îi explic frumos că nu am absolut nicio urmă de energie  sau chef ca să mă joc cu ea și am nevoie de înțelegere în acest sens. Uneori e receptivă, alteori nu. Azi am primit undă verde din partea ei  fără intervenții suplimentare. 
Dragă femeie din univers, așează-te  într-un loc drag inimii tale. Inspiră adânc, expiră la fel. Închide ochii și gândește-te la ceva frumos.  Pregătește-ți un ceai blând, o ciocolată caldă, pune o muzică caldă, toarnă-ți într-un pahar  un vin aromat și anunță-i pe toți din casă , în măsura posibilităților, că ai nevoie de câteva momente de reîncărcare. Deoarece le meriți. Le meriți cu vârf și îndesat căci  ai obiceiul să faci extrem de multe lucruri și uneori trebuie mai știi să spui și stop.
Umple cada cu multă spumă. Adaugă un ulei esențial. Aprinde lumânările parfumate. Ia o carte bună și savurează cu plăcere aceste ore deoarece le meriți. Pune pe tine  o pijama frumoasă. O lenjerie de pat înflorată. Ai grijă de tine căci meriți. Masează-ți picioarele cu o cremă hidratantă. Degustă dintr-o ciocolată intensă. Simte cum îți circulă sângele prin vene.
Transmit aceste gânduri tuturor femeilor cu un ritm de viață alert, atât  interior, cât  și exterior.  Și mai ales mamelor care fac zilnic numeroase lucruri și de cele mai multe ori, le rămâne prea puțin timp pentru a face ceva pentru ele. Sunt mereu prinse în  verva acțiunilor ce aparțin câmpului lexical al părințelii și al joburilor  iar seara, abia mai apucă să se spele pe dinți, darămite să-și mai permită un ritual de relaxare.
Nu e  imposibil să avem parte și de acest ritual chiar dacă poate uneori copilul e mai bosumflat, soțul e mai încurcat. Sau bunicii surprinși  când se trezesc pe nepusă masa cu o invitație de a veni să aibă grijă de nepoței. Deoarece chiar merităm cu vârf și îndesat.
În caz că e exclus un astfel de scenariu în casă deoarece copilul e încă mic încât să înțeleagă nevoile tale, ai alternativa să ieși din zona de confort și să te îndrepți către niște activități care ar putea  să-ți aducă-n dar relaxarea. 
Ai grijă de tine, femeie dragă. Dacă nu tu, atunci cine?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Pasiunea pentru contactul uman

Educația alimentară din bârlog