Pasiunea pentru contactul uman

Contactul uman ne ajută să ne dezvoltăm empatia. Să ne oglindim în alți oameni. Să ne descoperim mai bine pe noi înșine în diverse ipostaze.
Interconectivitatea umană ne încarcă cu multă oxitocină.  Cu bucurie interioară.  Ne umanizează. Ne ajută să judecăm mai puțin. Să înțelegem mai multe procese din societatea în care trăim. Să nu mai fim acaparați de tot felul de  dependențe toxice.  Să  nu mai fim atât  de posesivi.
Socializarea ne îmbogățește spiritual. Mai ieșim din această lumea virtuală, din această stare perpetuă de oboseală, de comoditate  prin acest apel la contact uman.  Ne expune la alte moduri de gândire, la alte stiluri  și povești de viață, unele  cu suferință, altele cu  voie bună.  
Bunica mea mi-a transmis această dragoste pentru oameni. Când eram mică, mi-aduc aminte că mereu  îi era căsuța plină.  Era punct de întâlnire pentru mulți săteni din Manoleștiul de altădată. Acolo se opreau și preotul, și doctorul și tot felul de oameni care veneau să ia de la ea lapte, brânză, ouă carne. Îi plăcea să stea de vorbă, să fie informată. Să asculte. Să gătească cu drag pentru alții. 
De aceea cred că transgenerațional se transmit unele lucruri. Așa e și bârlogul meu în prezent. Îmi place să invit prieteni,  copii, să mă joc cu ei , să le gătesc ceva bun. E întoarsă pe dos de multe ori, e  gălăgie mare , dar am parte de multă energie bună în acele seri. Mă trântesc pe canapea după ce pleacă oaspeții, extenuată, dar încărcată psihic. Daria se așează lângă mine și-mi mulțumește că am organizat o seară minunată pentru ea și copiii ei. 
Înainte să devin mamă, îmi plăcea să organizez în  preajma Sărbătorilor  de Crăciun   câte o reuniune cu oamenii dragi mie. Stăteam până târziu în noapte. Beam, mâncam și râdeam. Ce amintiri frumoase. Aceste momente erau pentru mine prilej de a-i mai vedea la ochi pe cei ce-mi  sunt dragi, de a sta la o vorbă  pe așezate  deoarece fiecare e cu viața lui de-a lungul anului.
În  orașele  mari , ești  tras din toate părțile,  pierzi mult timp în  trafic, ai parte de muncă  de birou cu multe ore la activ peste zi, iar dacă  mai ai și un copil , deja accesul la socializare e mult mai mic. 
În prezent, încerc să-i transmit copilului meu dragostea pentru oameni și , funcție de chimiile pe care le are cu alți copii, îl expun la socializare.  Îi ofer șansa la tot felul de reuniuni acasă pe covor sau la diverse evenimente în exterior deoarece așa învață și el ce înseamă o relație de prietenie. Învață să dea, dar să și primească deoarece aceasta e o regulă de aur în relațiile de calitate.  
Dincolo de jucării și de toate lucrurile materiale, de atenția pe care le-o dăm noi zilnic, de toate activitățile extracurriculare,  copiii sunt tare bucuroși printre copii. E sănătos  pentru ei să  aibă  relații  de prietenii. Să învețe cum să-și facă prieteni și cum să întrețină aceste relații. Să ia contact încă de când sunt mici cu  tainele socializării. Să deguste din  savoarea contactului uman.
Să  profităm  de luna lui decembrie  și să  ne oferim în  dar reuniuni cu oameni dragi!
Să  dăm  și să luăm! 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Educația alimentară din bârlog