Starea de echilbru între planul profesional și cel personal

Uneori alegerile pe care le facem sau provocările pe care le luăm asupra noastră ne ajută să vedem mai limpede ce vrem să facem și ce nu vrem.  Sunt joburi sau activități  în  care alegi să  te implici peste zi  unde e posibil să poți opta pentru o anumită  cantitate de muncă în care vrei să investești resursele tale fizice și psihice, iar altele care nu-ți oferă din păcate această flexibilitate. Un lucru e cert, ține mult de noi să luăm acele decizii pe plan profesional  în așa fel încât să  ne păstrăm un echilibru între job și planul personal.
Analizând  uneori situația personală, sunt zile in care îmi dă cu minus în  sensul  că  simt cum parcă îmi fuge de sub picioare acel echilibru: personal / profesional. Imi place din când  în  când  să-mi depășesc limitele, să ajut  și să am acea satisfacție cu care să îmi hrănesc  egoul interior, dar risc să neglijez planul personal. Când muncesc mai mult și depășesc acel procentaj de resurse investite în  afara timpului  personal, ajung acasă mai lipsită  de energie. Organismul e tare deștept și mă  anunță ca un ceas  că se întâmplă ceva în interiorul lui, iar eu ca și individ sunt conștientă de acest aspect.
Nu mai zâmbesc la fel de mult când intru în casă, nu mai am acel vibe energetic fain, nu mai practic la fel de activ ritualul  de a pregăti  masa pentru  urșii mei dragi deoarece îmi vine să zac în pat. Imi pierd mai rapid răbdarea. Nu mai am chef de discuții prea multe cu ursul meu simpatic, sunt mai morocănoasă, mă mișc mai greoi, îmi simt capul tihuizat și nu mă mai joc cu Dărioasa mea dragă la fel de frumos. Nu mai am energia aia debordantă care îmi conferă dorința de a face activități frumoase și în timpul săptămânii.
Din fericire am un radar interior tare bun care mă  anunță  când  ating acele praguri alunecoase și găsesc  diverse portițe  să  refac acel echilibru.  Știu că dacă  o perioadă lungă de timp aș practica acest ritual care mi-ar răpi din resursele dedicate planului personal,  m-aș îndrepta spre un dezechilibru sever deoarece una dintre valorile la care țin foarte tare ca și individ  e acel timp de calitate cu familia pe care vreau să-l am zilnic nu numai în weekenduri sau în vacanțe.
Mă gândesc cu tristețe că sunt oameni care sar permanent fără să-și dea seama această coardă a muncii în exces. Care devin dependenți de sarcinile de peste zi, care se contopesc integral cu rolul de acolo și ajung acasă lipsiți de sevă și de culoare umană. Care au fețele trase, ochii încercănați și nu fac toate astea pentru un scop nobil, ci pentru că intră în acest vârtej din care se hrănesc pentru  a-și mai atenua  lipsurile sau a-și obloji suferințele. Rănile.  Sau pur și simplu  o fac căci  nu vor să piardă acea rutină care le-ar clătina zona de confort. Sau poate cu greu și-ar găsi  altceva în  altă  parte. Ar fi de preferat să  nu-i judecăm. 
E important să ne acordăm un răgaz nouă înșine, să ne uităm în oglindă și să ne răspundem sincer la următoarea întrebare: avem un echilibru între job sau orice altă  activitate  din timpul  zilei  și timpul personal? Funcționăm pe pilot automat în timpul săptămânii și parcă înviem din senin doar în weekenduri și în concedii? Avem grijă de ochii noștri în timpul săptămânii, ne mai mișcăm  peste zi, mai facem și lucruri  plăcute  sufletului? Ne enervăm des ? Ne supărăm ?  Suntem activi seara  când  ajungem acasă? Zâmbim sau suntem atât  de extenuați încât  nu ne mai bucurăm  de nimeni și de nimic?
Spor la scotocit! 





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Hmmm...ce culoare vrei?