Jocuri pentru părinți și pitici

De câteva zile, simt miros intens de toamnă, seara și dimineața. În zori de zi,  când îmi sorb cafeaua pe balcon, mă izbește un aer rece, iar seara observ cum zilele de vară  se scurtează, iar  lumina soarelui coboară câte un pic, câte un pic... Se întrevăd în zare păsări zburătoare,  seri mai răcoroase în care o să ne retragem mai devreme în bârlogul nostru scump și drag. Sesiunile de alergări prin parc se vor transforma în joacă multă pe covorul din living. Aud în dreapta și în stânga părinți îngroziți că  bat la ușă zilele în care vor trebui să se joace mai mult în casă cu copiii sau panicați căci trebuie să caute  tot felul de activități în afara casei ca să umple timpii rămași  odraslelor după grădiniță.
Copiii cresc și au nevoie de mai multă improvizație, de mai multă investiție în educație, de jocuri și experiențe  noi, de prezența noastră activă sau de propunerea unor activități care să le capteze atenția.
Noi adulții parcă suferim uneori de o oboseală cronică. Ce ne obosește atât de tare? Viața în ritm extra alert  caracteristică orașelor mari, joburi mai mult sau mai puțin solicitante, timpii îndelungi petrecuți în trafic și peste zi cu toate mijloacele tehnologice,  resposabilitățile zilnice,  mai mari sau mai mici, deadline-urile, presiunile de toate genurile, stresul și diversele anxietăți care ne acaparează și ne scurg de energie. 
Mă  oftic uneori și mă enervez maxim pe mine însămi  căci nu reușesc la vârsta de aproape 33 de ani, să am un vibe energetic mai bun seara când ajung acasă, să am o stare de spirit mai jucăușă, să nu-mi vâjâie capul  când intru în casă. Să intru mai natural în starea de joc, să am mai multă energie. Răbdare. Să pot duce mai mult.  Să nu-mi mai simt uneori corpul atât de extenuat. Am început deja să lucrez cu mine la acest capitol , mă menajez mai mult în luna august, caut diverse pârghii  pentru a câștiga doze de energie  suplimentară  ce vor fi dedicate  serilor ploioase de toamnă.
În acest sens, mi-am propus să măresc colecția de joculețe și să instaurăm un nou hobby în bârlog  - cel de a juca împreună seara diverse board game-uri.
Acum Dărioasa mea dragă, după ce-și ia porția de stat afară în jur de 2 ore jumătate aproape zilnic, vine în casă și se apucă de construit puzzle-uri. Covorul e plin de zeci de cutii colorate și ea ne arată bucuroasă cum potrivește singură piesele  fiind extrem de mândră de  operele ei de artă înșirate pe podea. 
În viitorul apropiat  , ne vom așeza cu toții pe covor și vom încerca să facem rost de un vibe energetic mai calitativ seara, să ne jucăm mai activ și să lăsăm la o parte diverse treburi casnice și stări de sictireală și oboseală cronică. Poate că uneori trebuie să fiu mai indulgentă cu mine însămi deoarece  un om care joacă concomitent multiple roluri, cel de corporatist, de soție , de mamă, de om care trebuie să se ocupe și de activitățile casnice  are dreptul  din când în când  să fie mai apatică, mai delăsătoare, mai lipsită de vlagă, mai morocănoasă.  Să ne judecăm mai puțin, să ne lăsăm să mai  şi fim în stări mai puțin plăcute  și să profităm mai mult de timpul petrecut seara în familie, jos pe covor.
Mai jos am așternut câteva  idei de joculețe  excelente pentru serile de toamnă sau de iarnă. La care se adaugă un bol de popcorn, o felie de pizza sau de tartă, o muzică bună, un pahar de suc din sirop de brad sau un rose aromat  și niște doze de energie vie.
Mai jos am pus câteva fotografii cu jocurile cu care ne distrăm în serile ploioase sau în zilele în care nu avem starea necesară pentru ieşit afară.
Noi ne-am plictisit deja de Piticot, dar jucându-l mult timp cu Daria, a dobândit răbdarea de a da cu zarul , de a număra  și de a respecta regulile cu privire la mutatul pieselor pe tabla de joc. A învățat că-n joc mai pierzi, mai câștigi, deși se anunță provocări mari cu privire la subiectul pierzaniei :) 









Vom încerca în viitorul apropiat şi alte variante de jocuri, mai colorate, mai variate.

https://www.creatoys.ro/produs/joc-educativ-de-indemanare-veverita-vicleana/

https://www.creatoys.ro/produs/joc-de-asociere-si-observare-iepurasul-hoppy-floppy/





https://www.creatoys.ro/produs/brainbox-bobita-si-buburuza-lb-romana/







https://www.creatoys.ro/produs/day-and-night-puzzle-smart-games/






https://www.creatoys.ro/produs/cei-trei-purcelusi-smart-games-2/






https://www.creatoys.ro/produs/happy-bunny-joc-interactiv/ 

















Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Hmmm...ce culoare vrei?