Operațiunea "Cămara cu de toate" începe

La noi în bârlog mâncatul e ca un hobby, motiv pentru care acordăm o atenție deosebită  alimentației. E prilej de socializare, convivialitate și reuniune după toate activitățile de peste zi. E motiv de a ne aduna cu oamenii dragi la câte o masă.  E şi o ocazie de a face economii considerabile în sezonul iarnă-primăvară.
Vara adunăm provizii pentru toamnă - iarnă - primăvară. Iunie e luna în care cumpăr căpșuni, zmeură, cireșe, vişine și mi le pun la congelator pentru a evita iarna să iau din supermarketuri  tot felul de fructe și legume  importate. În miez de iarnă, Dărioasa îmi cere mereu să-i fac înghețată de cireșe,  tartă cu fructe și mi-e extrem de ușor să scot porția aferentă și să pregătesc mese rapide. În iunie, am dat comandă mamei să-mi ia și câteva kilograme de hribi deoarece sunt delicatesă la casa omului. Obișnuim să-i măncăm sub formă de tartină cu maioneză și usturoi. Sau de tocăniță cu mămăligă și usturoi. Merg excelent și la pastele cu sos alb sau la salatele cu pui. Sunt extraordinari de buni. 
Tot în iunie , mama mea dragă pune caș de Moldova cu sare la borcan. Nu-l mai consumăm în cantități atât de mari din cauza faptului că e prea sărat , dar ne umplem de bucurie când mama ne alintă cu colțunași moldovenești umpluți cu brânză de oaie .
Soacra mea  a cules anul acesta şi muguri de brad ,  a făcut sirop pe care-l folosesc de multe ori pe post de substituent al sucului din comerț - Teddy cerut deseori de copii sau în sezonul tuselor.
Iulie vine la pachet cu afine, coacăze și mure. Avem deja furnizor de la care luăm afine de doi ani căci consumăm cultură importantă din aceste fructe miraculoase.  Obișnuiesc să le mănânc goale ca și gustare  sau să le fac cu iaurt grecesc, miere, nucă de cocos, biscuiți crocanți și esență de vanilie. Curcubeu pe cerul gurii. 
Spre sfârșitul lunii iulie,  apar vinetele și intenționez să mă organizez din timp anul acesta pentru a le coace căci tare îmi mai place salata de vinete. Operațiunea vinetelor se continuă în septembrie  cu coptul  gogoșarilor care sunt tare căutați la mesele noastre. Îmi place mult să-i  mănânc simpli, cu un pic de ulei și oțet sau să-i combin cu humus, cu vinete, cu smântănă.  Pregătesc rapid ceva de mâncare când îi am la îndemână.
Roșiile dulci românești, mai ales cele mititele sau cele portocalii  sunt și ele la mare căutare  în august. Le pun în punguțe la congelator ca să fac sosuri proaspete pentru paste. Intenționez să fac anul acesta  și bulion şi poate fur de la mama un sos bun de  gogoșari de te lingi pe degete. Mi-am lăsat loc special în dressing pentru toată această borcaniadă. 
Spre sfârșitul lunii septembrie, cu ajutorul mamei, facem zacuștile și amestecăm zarzaveturile de sezon , le  dăm prin robot, apoi  le punem în borcane ca să le folosesc la ciorbe și la diverse tocănițe. Câştig timp  şi gust avându-le  în casă, le scot din frigider și le pun direct în cratiță. 
În acest sens, congelatorul așteaptă frumușel să fie inaugurat. Îmi crește inima când adun roade în el. Când mănânc sănătos și gustos. În condițiile în care suntem o familie care consumă mâncare gătită  în proporții mari, toată  această organizare alimentară mă ajută să câștig timp, gust , menținerea siluetei, idei de mâncăruri și bani în sezoanele toamnă - iarnă-primăvară.
Viață cu gust, cu un pic de savoare și  culoare !

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Pasiunea pentru contactul uman

Despre echilibristică și asumări