Sezonul salatelor

Fiecare om are niște principii, valori, rutine sau preferințe. Sau așa ar trebui să fie. Toate acestea ne definesc ca și indivizi. Pot aduce echilibru în existența noastră zilnică.
Printre valorile care se regăsesc în familia mea, alimentația joacă un loc extrem de important, de aceea  uneori investesc mult timp personal  în această direcție. 
De multe ori, nu acord atâta atenție acestui topic  doar pentru a-mi asigura nevoia principală de a mă  hrăni. Aș zice că e un pic mai mult. Intru  mai profund în acest tărâm al mixului de gusturi. Îmi place să le combin, să am o alimentație diversificată, colorată, aromată. 
E un schimb bilateral de energie. Consum timp să pregătesc ceva bun, dar îmi încarc butoiul de resurse atunci când stau la masă  şi degust.
Plăcerea de a mânca am moștenit-o de la mama, ea de la bunica, bunica cel mai probabil de la mamaia  care  era tare fericită atunci când mânca. În copilărie, bunica ne punea la masă și gătea tare gustos. Obișnuia să adune multă lume la masă, obicei pe care l-am moștenit de la ea cu siguranță deoarece îmi place să gătesc uneori şi pentru alții fără vreo ocazie particulară.
În acest sens, de aproape două luni, m-am autodisciplinat și-mi pregătesc  zilnic , în măsura posibilităților, un mic dejun hrănitor, bogat în toate categoriile de alimente , colorat și aromat. Alimentele sunt achiziționate în prealabil și ideile sunt așternute pe hârtie peste weekend. Pierd timp în a mă gândi  la ingrediente, la cum să le combin, încerc să ajung constant la piață , iar eforturile îmi sunt recompensate cu vârf și îndesat.  
Înainte de a-mi începe ziua de muncă ,  am ritualul de a servi în  bucătărie micul dejun la o vorbă cu un coleg. Sau citind ceva drag sufletului. Mă simt zilnic ca și cum aș fi în  concediu practicând acest ritual deoarece micul meu dejun se aseamănă cu varianta occidentală. Și e și prilej de socializare , de convivialitate înainte de a începe operațiunea mailurilor. E o bucurie mică care îmi  aduce resurse interioare mari şi frumoase. Recunosc că, începându-mi ziua în acest stil, sunt șanse mai mici să mă enervez, să mă supăr peste zi.
Mergând mai departe pe aceeași linie a unei discipline cu privire la ceea ce mâncăm, încerc în ultima vreme  să mă gândesc la cum aș putea să economisesc mai mult timp și să consum mai puține resurse în direcția pregătirii felurilor de mâncare.  Obişnuiam să mănânc des mâncăruri cu diverse sosuri, dar mi-am dat seama că aceste  deprinderi sunt mâncătoare de mai mult timp.  
Drept urmare, am început să prepar salate  folosind tot felul de ingrediente. A venit şi primăvara şi sunt şi mai multe  opțiuni pe piața românească.  În maxim 15 minute, am cina pregătita sau chiar și micul dejun, asta bineînțeles dacă am toate ingredientele la îndemână. Aseară , am pregătit o salată  gustoasă  cu rucola, spanac, morcov ras, roșii cherry, avocado, brânză de capră, ardei kapia si piesa de rezistență: jambonul. Trebuie să mă mai cizelez cu privire la condimente şi la uleiurile de măsline. 
O altă salată pe care  o savurez cu plăcere este un pic mai dificil de realizat deoarece câteva dintre ingredientele ei se prepară separat. Şi anume,  creveții pregătiți cu un pic de unt şi usturoi şi buletele de brânză de capră , date prin ou şi  pesmet şi apoi prăjite. La care se adaugă avocado, salată , spanac sau rucola,roşii şi ulei.  Buletele din brânză de capră sunt demențiale şi scot orice salată din anonimat. Ca şi alte diverse brânzeturi cu gust mai pronunțat. 
O altă salată foarte bună este cea cu bacon prăjit, ou fiert şi avocado. Sau salata cu somon . Sau cea cu brânză de capră ,  ceapă caramelizată şi roşii cherry. Sau cea cu salată verde, ceapă verde, ridiche, ou fiert, ulei şi oțet. 
Dacă vreau şi cremozitate, fac  maioneză de casă dintr-un ou fiert cu un pic de ulei, muştar , lămâie  şi iaurt ca să iasă mai light.
Îmi mai place maxim şi salata cu macrou , ou fiert  , mazăre, porumb, kapia, măsline , salată verde, champinioane crude,  crudități, pătrunjel. Merge si tonul bucăți adaptat la astfel de salate, iar un fresh de portocale pe lângă aduce culoare  şi vitaminizare din plin.
Săptămâna asta voi încerca salatele vegetale : salata de hribi cu mujdei de usturoi şi maioneză din cartof. Salata cu rucola , avocado , crudități şi tofu.
Voi apela  pentru salatele astea non carnivore şi la nuca prăjită, alunele de pădure crude , migdale sau semințe de  susan.  
Şi mai las şi inspirația să zboare să vedem ce iese.
Bon appetit! 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Educația alimentară din bârlog