Schimb de roluri

Recunosc că după ce m-am familizarizat cu rolul de mamă ( pe la doi ani împliniți ai odraslei),  am conștientizat că am  o nevoie majoră de a ieși din când în când   din acest rol.  Și de a intra în rolul de om cu dorințele lui, pasiunile, ritualurile care-i aduc bucurie în această viață pe pâmânt.
Ritualul din această duminică însorită  a fost să ies din rutina zilnică și să merg la salonul de cosmetică. Să mă alint. Să mă simt bine căci merit cu desăvârșire. În trecut, mă încercau stări de vinovăție, mustrări de conștiință când recurgeam la o astfel de acțiune, dar în prezent joc  natural acest rol. Bag căștile în ureche și ies pe ușă ca o roză. Îmi plănuiesc ca un neamț maniac aceste ieșiri și chiar mă țin de ele căci  le aștept cu dorință și nerăbdare.  Îmi  iau la revedere de la odraslă și-i explic că mami are nevoie de un pic de timp al ei. De răsfăț și de reîncărcare. Zâmbim una la alta și-mi văd de drum. Merg pe jos și ascult muzică la volum  maxim.  Acele ore îmi dau aripi. Mă întineresc  cu câțiva ani. Zâmbesc și mă iubesc.  Uit de toate sarcinile pe care le am de îndeplinit,  de diminețile pline ochi, de toate acțiunile nenumărate de peste zi, de pune masa , strânge masa, de jucării și de poveștile de seară, de programări la doctor, respectat deadline-uri și de multe altele. Mintea mi-e aerisită, inima mi-e dezmierdată. 
Rolul de mamă nu înseamnă să omorâm femeia din noi,  să nu mai avem grijă de ea, să ne sacrificăm complet pentru copil deoarece chiar noi suntem oglinda lui. O mamă luminoasă, bine cu ea însăși sporește sănătatea psihică a copilului ei. În acest sens, o gură de aer departe de copil nu dăunează nimănui. La început, ne pot încerca diverse stări deoarece nu ne simțim confortabil să fim departe de puiuțul nostru, dar prin exercițiu și disciplină cu noi înșine, ne vom conecta la sinele nostru și ne vom reaminti ce ne place și ceea ce iubim. Ceea ce ne întregește și ne definește  ca și oameni. Relația mamă - copil e ceva ce nu se poate explica în cuvinte,  de o profunzime infinită  dar atât mama cât și copilul sunt două ființe diferite și ar fi bine să nu se confunde în acest univers. Așa cum copilul are multe dorințe și nevoi, și mama ascunde în ea o serie de nevoi de care nu trebuie să uite pe acest drum al părințelii. 
Intru în acel colț de rai numit Carusel și decorul mă înseninează.  Zumzet de oameni, lumină caldă de primăvară, miros intens de cărți. Îmi aleg câteva scrieri și mă pitesc într-un colț. Uit de tot și de toate. Citesc câte puțin din ele, urc până la  Bistro și degust din biscuiții  cu nucă de cocos. Mă plimb pe acele coridoare de vis și-mi iau porția de energie. 
Un film bun, un concert , o piesă de teatru, un workshop pe diverse teme, o reuniune cu un prieten, o invitație la cină, un eveniment cu tematică culturală pot fi opțiuni care ne hrănesc inima și ne scot din rutină. Noi suntem cele care trebuie să caute sursa bucuriei  în afara rolului de mamă.
Săptămână senină cu un pic de timp şi pentru noi! 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Educația alimentară din bârlog