Mămica mea, eu tare te iubesc

S-a făcut și de duminică. M-am trezit cu noaptea în cap căci odrasla a făcut ochi și  are un nou obicei. Se duce buimacă la bucătărie, își scoate setul cu farfurie și cană  și așteaptă să fie servită cu lapte cu cacao.  Hai măi mami să  stăm și noi la masă ca fetele. Tati ne face o cafea bună și un lapte cu cacao aromat. Ritualurile cu esență se pot forma de la vârste fragede căci ei practic învață multe de la cei în preajmă cărora petrec cel mai mult timp. În primii ani, până își formează o identitate proprie, copiii copiază tare multe. Mai multe decât conștientizăm noi. Sunt ca un burete extrem de absorbant. 
Ador diminețile de peste weekend în care lenevesc în pat cu o carte în mână sau o muzică pe fundal.  Cu ceașca fierbinte de cafea lângă. Nu mă mai grăbesc să mă duc nicăieri în prima parte a zilei deoarece avem un ritm de viață atât de zbuciumat peste săptămână încât  mi-am propus în acest interval de timp să am  grijă mai mare de corpul meu. Dacă nu avem noi grijă de el, cine? 
Trec și de ritualul prețios al dimineții  și mă trezesc la realitate.Vine o nouă săptămână peste noi  și în bârlog regula de bază e să avem frigiderul aprovizionat  ca să nu mai pierdem timp prea mult cu gătitul în timpul săptămânii.  Alimentația noastră e în proporție de 70-80% gătită în casă deoarece  îmi place să pregătesc bucate gustoase și sănătoase  pentru urșii mei dragi și recunosc că se fac economii consistente cu pachete luate de acasă.   Pierzi ce-i drept  timp și alte resurse,  dar mănânci sănătos. Și iese ceva din mâinile tale.  Noi  suntem și o familie pentru care actul de a mânca e ca un hobby. Ne adunăm cu veselie seara la cină și ne începem diminețile cu ceva bun pe masă.  Mai avem și o odrasla mâncăcioasă din cale afară care ajunge de la grădiniță și ne spune cu fermitate în glas că ea nu a mâncat nimic în timpul zilei și se duce cu încredere spre frigider.  Concluzia finală e că  în jur de 2 ore  peste weekend sunt dedicate  gătitului. E o activitate care mă și relaxează uneori deoarece îmi place să gătesc cu gust și sănătos.  Mă și obosește  maxim alteori când nu mai știu ce să gătesc sau când am săptămâni intense din cauza jobului sau a diverșilor viruși care ne bat la ușă, iar atunci chem ajutoare să facă un refill în frigider.
De obicei am în minte organizate bucatele pe care vreau să le pregătesc  , iar astăzi mi-am propus să gătesc doar cu ce am în frigider căci ursul meu drag a dezertat și afară e gerălău de nu-mi vine să ies la cumpărături. 
Pe fundal , Dărioasa mă încurajează cu un zâmbet larg și cu replicile ei din dotare : "Eu o iubesc tare pe mămica mea pentru că-mi face o ciorbică tare bună. Și sunt tare bucuroasă când  mănânc mâncare făcută de mămica mea."  Deja m-a topit la inimioară și încep în forță operațiunea: să pregătim de haleală. 
În primul rând  , pun pe masă ingrediente pentru mesele de dimineață sau cele de seară. Crema brânză este tare căutată în bârlog și se poate mânca foarte bine și dimineața cu o cană de ceai de tei îndulcit cu miere  dar și seara cu pâine prăjită . Arunc niște brânză de vaci luată de la Lidl într-un castron azuriu,  fac rapid niște maioneză în casă din ou fiert, lămâie, iaurt, muștar și ulei. Adaug un pic de usturoi pasat căci tot e sezon de viroze și în bârlog se mănâncă usturoi pe bandă rulantă. Presar sare, piper,  un pic de iaurt ca să o fac mai cremoasă. O amestec rapid cu blenderul si la sfârșit adaug mărar tocat. Curcubeu pe cerul gurii.  O variantă alternativă a acestei paste de brânză , mai gustoasă chiar, e cea formată din urdă amestecată cu brânză de capră. Legată cu un pic de maioneză . Sare și piper și cireașa de pe tort, menta presărată la sfârșit. Ambele se fac extrem de rapid. 
Am terminat rapid cu brânza, trec la următoarea gustare. Se poate mânca tot așa dimineața, e destul de consistentă cât și  seara la cină. Salată din piept de pui, ou fiert, mazăre, porumb, pătrunjel, măsline, morcov fiert, un pic de maioneză light. Se amestecă cu dragoste și se dă la rece. Mai mult durează să fierbi carnea cu toate leguminoasele, dar zeama în care fierbe se  poate transforma foarte bine într-o cirobă delicioasă  la care adaug niște tăiței, un borș aromat, mult leuștean, pătrunjel si mărar. Și-am împușcat doi iepuri dintr-un foc. La noi în bârlog, ciorba  are mare succes. Îmi și răsună în urechi vorbele Dărioasei : Măi mami, nu măi satur de borșul ăsta. Bun , bun! 
Mai iau o pauză după prepararea ciorbei și  amesctec vinetele  coapte cu trudă de mama astă-vară  și puse la congelator peste iarnă  cu ardeii kapia sau cu avocado  peste care picur maioneza rămasă ca să-i confere o textură mai cremoasă. Încerc să am 3 sau 4 salate / gustări tartinabile ca să le scot la înaintare seara sau dimineața.
Dau gustul final al ciorbei , opresc focul și trec la felurile culinare pentru prânz. Călesc carnea fiartă în ciorbă cu un pic de unt , usturoi  și ceapă , torn niște sos de roșii peste ea cu un pic de sare și piper , amestec și gata.  Combinație ce merge perfect cu salată de varză proaspătă. Trec la următorul fel.  Scot  niște legume mexicane rătăcite prin congelator, le pun rapid în tigaie cu un pic de unt ca să le mai scot din anonimat. Le las la aburi și spre sfârșit adaug două ouă bătute  cu parmezan ras, las două minute și închid focul.   Lângă ele , adaug pârjoalele gătite de soacra mea și păstrate la congelator cu sfințenie pentru zilele negre și gata, încă o masă asigurată.  Ca să fac rost și de al treilea fel pentru cina în familie de diseară,  adaug peste carnea rămasă din ciorbă un amestec de condimente și le bag la cuptor cu un pic de vin. Ca și garnitură pentru ele , amestec niște cartofi cu cimbru și ulei și înainte de cină , îi pun pe hârtie de copt la cuptor și-i las cam 50 de minute. Ies ca și cartofii prăjiți, dar variantă mai dietetică. Fel de mâncare servit de obicei cu mămăligă pufoasă căci Dărioasa mea dragă o iubește  și  cu un sos de usturoi cu iaurt în care ea întinde tacticos cartofii aurii și apoi se linge cu poftă pe degete. Aproape 2 ore petrecute în bucătărie la foc continuu și bârlogul va mânca copios până spre joi.  Bag toate vasele la mașina de spălat vase , extrem de iubibilă deoarece câștigăm timp prețios cât ea spală impecabil. 
Fac o strigare  și odrasla vine val vârtej și degustă cu poftă din ciorba fumegând  a leuștean și a  pătrunjel.  Se duce singură la somn după așa prânz , iar eu pot lenevi în continuare.  Sper din inimă să mă cuprindă blugii pe care intenționez să mi-i achiziționez căci am stabilit că niciodată nu trebuie să uităm de noi. Orice mamă merită acea doză de răsfăț care-i aduce vitalitate , echilibru și armonie.
Săptămână cu savoare și valoare!

Comentarii

  1. Vaaaai! Ce poftă de de toate mi-ai făcut! Îmi vine să mă apuc de gătit chiar acum, dar avem încă destule prin frigider din ce am gătit vineri și ne-au mai adus și bunicii. O să notez câteva dintre felurile de la tine ca inspirație. Uneori, din grabă și pană de idei, mă trezesc gătind mai mereu aceleași mâncăruri. :D
    Săptâmână cu spor îți doresc! :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Educația alimentară din bârlog