Gânduri către odraslă

Draga noastră Dărioasă, drăgăstoasă și iubicioasă ,  îți mărturisim că nici dacă am fi jucat la Loto anul acesta , nu ne-ar fi  ieșit atât de bine combinațiile cum îți ies ție atunci când ne plănuim să plecăm pe undeva. Anul acesta, din cele 4-5 planuri de a  ne onora rezervările făcute sau promisiunile de a ajunge prin diverse locuri în țară ,  am zis pas  mai la toate din cauza sesiunilor extrem de febrile apărute  în dimineața  plecării sau  cu o zi înainte. Cu excepția concediului din vară când am zis să mergem totuși că era prea frumoasă locația,  cu tot cu simptome după noi. Și-atunci  mare  fiasco a mai ieșit căci ne-am întors  bombardați de viruși. Tihuizați  și amețiți de cap. Și-am mai îmbolnăvit și pe alții.
Dar să știi că noi tot te iubim necondiționat  și ne asumăm rolul de părinți. Părinți ce au ales ei singuri să fie responsabili de o creștere activă a ta. Părinți care au învățat că uneori e indicat să știi să spui nu pentru binele odraslei . Dar și pentru binele relației. Părinți care au decis că te vor lua cu ei peste tot.  Când înveți să-ți asumi lucrurile fără a da vina pe ghinion, pe situație, pe una sau pe alta, e mult  mai ușor de digerat  tot ce vine ulterior. 
Asta nu înseamnă că nu  recunoaștem că la început de an, eram frustrați și dezamăgiți că iarăși ne-au fost date planurile peste cap și ne victimizam întrebându-ne  de ce tocmai nouă ni s-a întâmplat  așa ceva...Cu timpul , ne-am mai înțelepțit și am mai făcut rost de resurse interioare de calitate încât  suntem capabili să facem față acestor scenarii mai relaxați. Fără resentimente. Suntem realiști și ne dăm seama că nu suntem singurii părinți din lumea asta mare care trec prin asta. Că e o loterie ce-i drept acest capitol al îmbolnăvirilor la copiii mici   în prag de plecare (e ca la somn, unul doarme de rupe, altul abia la 3 - 4 ani face cunoștință cu  un  somn întreg pe timp de noapte). Totodată , ne asumăm și acest rol de părinți care au decis că-și vor lua odrasla peste tot, cel puțin la vârsta la care e. 
Una peste alta, nimic nu ne împiedică  să fim  recunoscători că suntem părinți de Dărioasa. Suntem bucuroși.  Cu boli sau fără, greu sau ușor,  cu timp sau fără timp,  cu neuroni lipsă, cu tantrumuri sau cu zile pașnice, cu extrem de multă rutină, nouă ne place și conștientizăm în fiecare zi cât de mișto e viața și cu un pui mic.
Apelăm la haz de necaz în astfel de zile, mai bem un pahar de vin printre sesiunile febrile. Mai facem un mic dejun copios.  Mai luăm vitamine, mai plângem , mai râdem. Mai evadăm unul sau altul la o sală, un film sau la o simplă plimbare să ne reîncărcăm bateriile.    Mai dansăm, mai inspirăm. Mai facem cu rândul la luat temperatura.  Nu ne mai plângem de milă.
Ne mai izbim de pereți din cauza oboselii și  ne mai distrăm cu  multe dușuri călduțe în nopțile febrile deoarece ești tare ambițioasă, Dărioasă dragă, nu te  mulțumești cu un 38-39, te duci direct către 40 , stai acolo o oră două , timp de 2-3 nopți și în a patra zi ești ca nouă.  Și  apoi ne ceri direct papanași și alte multe feluri de mâncare. O distracție cu sare , piper și miere. Am zis să fie scrise negru pe alb aceste episoade  ca să nu zici că ne-am dilit  și că suntem părinți clișeici când vei crește și-ți vom povesti aceste scenarii. Rămâi  datoare cu organizarea unui sejur pe cinste pentru ai tăi părinți  supercool. Și-ți  promitem că dăm un pahar de bere brună căci ești un copil tare bun. 
Am fugit să-mi sorb cafeaua  că încă nu mi-am refăcut stocul de somn după ultimele 4 nopți albe.  E cald și bine în casă.  Miroase a armonie și a papanași. Muzica se aude pe fundal și gândul deja îmi zboară la Crăciun , la turtă dulce și la vin fiert. 
Te iubim cu drag, Dărioasă dragă! Gânduri colorate și  unicorni magici!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Despre echilibristică și asumări