Containerele din viața unui om

Omul a fost creat ca să aibă interacțiune umană. De la nașterea sa , individul are parte de contact uman, în primă fază în mijlocul oamenilor care îl cresc, apoi își dezvoltă relații desprinzându-se încet de mediul de creștere. Sunt oameni mai singuratici și oameni care preferă să-și țese  o pânză umană de calitate în jurul lor. Un lucru e cert, multe dintre problemele cu care omul se confruntă se pot rezolva prin solidaritatea umană și prin puterea energetică a oamenilor care ne trec pragul vieții.
O prietenă dragă mi-a explicat noțiunea de container în sens uman și tare mult mi-a plăcut abordarea. În viața aceasta, ar fi indicat să avem mai multe containere pentru a ne goli : mamă, soră, frate, tată, coleg,  copil, psiholog, sală, pisică , câine, prieten,  preot ,etc. Sănătos e să ai mai multe deoarece unul singur poate duce la suprasaturație.
În ultimii 3 ani, viața mi-a arătat mai multe fațete ale sale și containerele la care am apelat, funcție de subiect au fost salvatoare pentru starea mea de spirit. Ele mi-au adus echilibru, calm , luminare și încredere . Urșii mei dragi  rămân în topul preferințelor dar cred cu tărie că nu e sănătos să reverși tot ce  acumulezi doar în familie deoarece se crează o atmosferă de saturație bolnăvicioasă.  De multe ori , furia, frustrarea, bolile, dependențele ne dau târcoale deoarece ținem în noi supărările, evităm să le abordăm direct sau nu suntem înțeleși de cei în fața cărora ne descărcăm deoarece îi încărcăm poate prea mult. 
E vital să avem grijă de acele containere,  să le lustruim de-a lungul vieții și să facem o selecție când ne puem pe tavă provocările cu care ne confruntăm. 
Întreținerea containerelor cere și un pic de timp din partea noastră. E la modă acum să scriem doar pe what's up, să lăsăm mesaje, dar ne organizăm mai greu cu întâlnirile față în față. Rceunosc cu tristețe că până acum ceva timp, treaceau săptămâni întregi până  apelam la ale mele containere. Dar cu o doză mai mare de conștentizare , m-am autoeducat și încerc săptămânal să mă văd cu  persoane care mă inspiră, mă ajută să mă detașez de  rutina din cotidian. Îmi fac loc în programul plin ce-i drept , dar mărturisesc cu sinceritate că nu e imposibil să pui stop la orice ai face și  să întreții un pic containerele.  Merită din plin efortul. Primesc în schimb energie pozitivă, voie bună și un aer proaspăt.
Săptămână cu ordine și disciplină printre containere!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Despre echilibristică și asumări