Despre corp și-a sa deșteptăciune

De două zile, organismul meu a intrat în stand-by. L-am zguduit maxim cu toate proiectele, dorințele, obiectivele, planurile din ultimele luni mergând pe principiul că sunt tânără și pot duce multe. Dar corpul meu s-a dovedit a fi mai înțelept decât mintea mea și mi-a arătat prin starea de extenuare și surmenaj ce au pus stăpânire peste mine că am nevoie de o pauză. În ultimele două zile, am dormit mult și mi-am dat seama că e plină societatea de oameni ca mine care au nevoie de zguduiri de genul acesta ca să poată spune din când în când stop joc. Din păcate, uneori situația e mai gravă și apar boli grele deoarece efectiv ne lăsăm duși de val de ritmul alert zilnic și uităm să ne întoarcem atenția către corpul nostru. Stăm cu orele în fața calculatoarelor, sacrificăm din orele dedicate somnului, pasiunilor, mâncăm când apucăm,  ne luăm asupra noastră taskuri peste taskuri deoarece avem nevoie de tot felul de reconfirmări că suntem buni și putem, ne stresăm, ne enervăm, tragem linie și ce câștigăm?
Ce înseamnă să ne introspectăm mai mult corpul? Să ne punem câteva întrebări simple. Cum ne simțim dimineața când ne dăm jos din pat? Simțim diverse tensiuni în timpul zilei? Care este greutatea  corporală? Suferim de boli de piele? Suferim de obezitate? Ne doare spatele? Ne cade părul? Avem probleme cu tenul? Ne deranjează durerile în anumite zone ale corpului? Sunt niște întrebări elementare  la care trebuie să găsim cu sinceritate un răspuns înainte să intervină situații mai grave.  Nu e chiar atât de greu să luăm o pauză și am văzut pe propria-mi piele că nu e nicio nenorocire dacă ies pentru câteva zile din ritmul extra alert. Am dormit 12 ore pe noapte, am lenevit pe timp de zi,  m-am alimentat corespunzător și nu am mai alergat în toate direcțiile. Nu m-a tras nimeni la socoteală și încet, încet îmi simt corpul mai odihnit. Simt cum și el e mai bucuros că m-am oprit din vâltoarea zilelor extra pline și i-am acordat puțină atenție. Urmează și o dietă alimentară corespunzătoare să mai dau jos câteva kilograme dobândite din cauza stresului, regimului alimentar dezechilibrat. Mișcarea e și ea pe cap de listă.
Morala săpătămânii este să-mi evaluez constant nivelul de extenuare la care îmi este supus organismul și să iau măsuri când situația mi-o cere deoarece mă așteaptă ani frumoși înainte și dacă nu am eu grijă de el, cine să aibă?
Weekend armonios cu  un corp  sănătos!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Educația alimentară din bârlog

Pasiunea pentru contactul uman