Cum fac rost de mai mult timp liber?


Un lucru e clar - somnul face  minuni. De ceva timp, practic iarăși ritualul de a da stingerea la 21.30-22.00. Las orice ar trebui să fac seara și merg la reîncărcat bateriile. Și bine mai procedez deoarece a doua zi mă trezesc atât de odihnită. La 6 sunt în formă maximă! Au dreptate și cercetătorii ăștia că acel somn până în miez de noapte e  foarte odihnitor. Partea și mai bună a acestei rutine instaurate în bârlog e că  trag linie și câștig  timp prețios  pentru mine de  aproximativ 2 ore. Timp care în postura de părinte și de corporatist cu full time job e atât de prețios.   2 ore înmulțite cu 5 zile duc la un număr de 10 ore  pe care mi le dedic cu drag zilnic. Nu mai  tânjesc atât de tare după weekend ca să mai fur și eu un pic de timp .  Corpul îmi este mai relaxat, mintea îmi este mai limpede. Am mai multă răbdare și mai multă energie.  Nu mai am dureri de spate și de alte alea.  Zâmbesc mai des dimineața.  Deschid larg fereastra și ascult zarva păsărilor.   Liniște în casă, concert afară. Cafeaua e și ea nelipsită lângă micul dejun ce se pitește sfios.  Inspir și expir și îmi aleg o carte din teancul mare care mă așteaptă pe masa din bucătărie. Mintea îmi este  liniștită,  nu mi-o umplu cu tot felul de planuri pentru ziua ce urmează, știu doar că după acele ore, mă simt atât de fresh, iar când se trezesc odrasla și ursul meu drag, îi întâmpin cu dragoste. 
În acest fel reușesc să citesc mai mult, să mai și scriu, să mă concentrez mai bine și să fiu un om mai câștigat.  Lectura a devenit în ultimul an un hobby tare drag , drept urmare , o să fac o înșiruire a cărților în pending  care mă vor însoți și în vacanța ce bate la ușă.


Parentaj sensibil și inteligent - informații fascinante despre creier care ne vor ajuta să  digerăm mai bine multe comportamente ale copiilor noștri din punct de vedere neurologic. Să ne dăm mai bine seama de procesele  de învățare de la vârste mici, de reacțiile noastre.

Cele 5 răni care ne împiedică să fim noi înșine - o carte cu o abordare interesantă asupra măștilor pe care noi ca și indivizi le purtăm ce aduc după sine niște răni declanșate încă din copilărie.  Mi-a plăcut că Lise Bourbeau propune o descriere extrem de amănunțită a comportamentelor în urma unei experiențe vaste de lucru cu oamenii.

Le Petit Prince -  magia copilăriei transpusă în acorduri de limbă franceză .

Mama și sensul vieții  - povești captivante ale psihoterapeutului Irvin Yalom ce ne duc către explorarea minții umane, parcurgând împreună cu pacienții săi calea spre transformare.

Puterea Introvertiților într-o lume asurzitoare- studii cu privire la antropologia extrovertitului / introvertitului. Explicații științifice  asupra conceptului de introvertit. O carte bine documentată despre puterea tăcerii ce spulberă mitul conform căruia , pentru  a fi fericit și pentru a reuși în viață , trebuie să fii extravertit așa cum descrie Judith Orloff. 

Forța civică a femeilor - informații prețioase despre multe ONG-uri din România conduse de femei dedicate. 

Copilul tău competent -  prezintă noi modele de educație , bazate pe exprimarea sentimentelor și a nevoilor. Este bogată în multe exemple de gestionare a conflictelor părinte -copil.

Puține cuvinte , mult- iubire - o carte pentru suflet. O citesc și efectiv apare lumină în inimă. 

Ne vorbește Părintele Cleopa  - citind gândurile părintelui Cleopa și toate exemplele date de el , înțeleg mai bine  teologia , credința și spiritualitatea. 



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Pasiunea pentru contactul uman

Educația alimentară din bârlog