Te invit la teatru, prietenă dragă!

Pe zi ce trece sunt din ce în ce mai conștientă de faptul că timpul meu e atât de prețios. E prețios deoarece încerc să îl umplu cu cât mai multe lucruri dragi inimii mele și uneori sunt prea multe și timpul prea scurt. Din multitudinea sarcinilor și responsabilităților pe care le avem zilnic, mărturisesc cu emoție și cu bucurie că se merită efortul de a ne răpi câteva ore din timpul nostru ca să  ne surprindem un prieten drag. Fie că alergăm la o librărie și-i cumpărăm o carte frumoasă, fie că îl invităm la un film, la piscină, fie că îi trimitem prin poștă o carte poștală, fie că îl surprindem cu o ciocolată aromată, fie că îi cumpărăm bilet la un concert , la o piesă de teatru, fie că pur și simplu îl sunăm,  aceste gesturi sunt bucăți de magie. 
Recunosc  că așa m-am simțit eu când o prietenă dragă m-a sunat și mi-a zis că a luat bilete și vom merge la o piesă de teatru. A fost o după-amiază frumoasă cu  o lecție  de aplicat și în viața de zi cu zi  - reprezentată în minunata piesă de teatru - Domnul Ibrahim și Florile din Coran - de actorii Teatrului Metropolis. O poveste încărcată de iubire, dragoste de viață și bucurie.
Această prietenă m-a inspirat să surprind și eu la rându-mi o altă prietenă. 
Am scos chiar câteva citate din cartea cu același nume scrisă de Eric Emmanuel Schmitt.

În viața mea nu mai văzusem ochi care să râdă ca ai lui, râdeau în hohote, cu zgomot de cascadă.
Știi, domnule Ibrahim, când zic că zâmbetul e o chestie pentru ăia cu dare de mână, vreau să zic că-i pentru oamenii fericiți. De aici se trage greșeala. Află că de fapt zâmbetul e cel care-l face pe om fericit.

“Ceea ce dai îți aparține pe vecie. Ceea ce păstrezi e pierdut pentru totdeauna.”

Oprește mașina, Momo. Simți? Miroase a fericire.

"Omul îşi petrece viaţa în două locuri: în pat şi în pantofi.

"- N-am bani de pantofi, domnu' Ibrahim.
- Ţi-i ofer eu.
Cadou de la mine. N-ai decât o singură pereche de picioare, Momo, trebuie să ai grijă de ele. Când pantofii te rod, trebuie să-i schimbi. Că picioarele n-ai cum să le schimbi."

"Când vrei să ştii dacă te afli printre bogaţi sau printre sărăntoci, te uiţi la pubele. Dacă nu vezi nici pubele, nici gunoaie, înseamnă că ai pus piciorul la bogătani din ăia greii. Dacă vezi pubele, dar fără gunoaie, înseamnă că eşti la bogaţi. Acolo unde gunoaiele-s aruncate pe jos, lângă pubele, nu eşti nici la bogaţi, nici la săraci, ci într-o zonă turistică. Şi unde nu vezi decât gunoaie, şi pubele ioc, înseamnă că eşti la săraci. Iar dacă vezi că locuiesc oameni printre gunoaiele alea, să ştii că eşti la sărăntoci."

 Cu ocazia aceasta mai ieșim din rutina zilnică, recreem conexiunea cu ai noștri prieteni, ne privim, ne auzim, ne înveselim. Nu trebuie neapărat să așteptăm să fie ziua de naștere, Crăciunul sau alte sărbători ce ne împing de la spate să dăm cadouri și să facem surprize, putem din când în când să ne punem imaginația la contribuție și să aducem zâmbete largi pe chipurile lor. 

Îți mulțumesc cu drag, prietenă dragă!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Hmmm...ce culoare vrei?