Și mamele evadează

În calitate de mame, mereu avem câte ceva de făcut. Și cu siguranță niciodată nu ne va ajunge timpul să cuprindem tot ce ne-am dori să facem. Important este să nu dăm la o parte lucruri ce ne fac plăcere și ne bucură, ne aduc emoții pozitive deoarece copilul nostru, când va fi mai dezvoltat emoțional, va înțelege mai multe și își va aprecia și mai tare mama ce nu a uitat de ea în acest periplu părintesc. Mama care are poveși frumoase de povestit, care trăiește intens, care iubește, care dăruiește, care prețuiește. În acest sens, încurajez ideea ca o mama să-și ia liber o zi întreagă , chiar și mai multe, în măsura posibilităților de la rutina ei zilnică, de la activitățile profesionale, administrative, mămoase și să fugă cât vede cu ochii. 
În weekend, asta am făcut și eu, m-am învoit  12 ore  de la șefa mea dărioasă și de la adjunctul consorț,  m-am urcat în autobuz dis de dimineață și am aterizat direct în gară. Mirosea a călătorie acolo, era agitația aia ce tare îmi plăcea odată demult, oameni somnoroși, grăbiți, miros intens de cafea,  ceață densă, iar inima îmi bătea de emoție. M-am îndreptat timid spre casa de bilete, iar câteva minute mai târziu eram deja în  trenul cu destinația Sinaia. Deja simțeam parcă aerul puternic de munte.  O stațiune cu arhitectură frumoasă, cu aer  curat, cu amintiri minunate. Pe peron, m-am întâlnit cu o prietenă dragă, mamă evadată și ea. Ne-am cufundat în povești, privind porumbeii cum zboară spre cerul azuriu. Creste de munți în depărtare, copaci dezgoliți, soare cu dinți. Am luat-o la picior spre Furnica, admirând casele vechi și mărețe și am uitat pentru câteva ore de tot și de toate. Că bine e să-ți mai faci o plăcere. Și da - există viață frumoasă și în rolul de mamă. Și da, o mamă poate fi în ritmul ei și femeie frumoasă, și mamă blândă, și gospodină talentată și călătoare pentru o zi și tot ce-și mai propune ea. 
E minunat să fii mamă, e nemaipomenit să-ți dedici mare parte a timpului copilului, mai ales la vârste mici, dar e esențial să nu anulezi omul din tine căutător de emoții multe și intense.  Rolul de mamă are și el o anumite intensitate funcție de vârsta copilului  și pe măsură ce vor trece anii, mai suferă transformări, însă rolul nostru personal ca om în viața ce ne-a fost dată trebuie să fie în permanentă exploatare. 
Evadări frumoase, mame luminoase!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Educația alimentară din bârlog