Dacă nu e empatie, nu mai e nici magie

Liniște și pace în bârlog. Somnul îmi dă târcoale după o zi tare plină, dar nu mă pot abține să nu scriu cîteva rânduri despre un concept la care mă gândesc intens de ceva timp și pe care încerc să-l și practic mai des în ultima vreme: empatia. Cu precădere, empatia din cuplu. Cred că am trăi într-o lume mai frumoasă dacă noi ca și membri ai cuplului am fi mai empatici. Am aduce magie, plus de valoare și iubire relațiilor noastre. Ne-
am certa mai rar și am fi mai des veseli. Ne-am prețui mai mult, ne-ar fi mai tare dor unul de altul, ne-am reîndrăgosti,  ne-am spori șansele să ajungem la adânci bătrâneți împreună.  Am regăsi mai multă dragoste de viață, un  grad de  apreciere mai mare  a celui de lângă noi. Am fi mai plini de esențe, nu doar de aparențe. Am trece un pic mai ușor prin roata vieții. 
Nu o să insist prea mult asupra empatiei deoarece e clar  o noțiune complexă și ai nevoie de timp pentru a o practica la un nivel avansat,  ci voi extrage câteva frânturi din câmpul ei lexical.
În seara asta simt că ai avut  o zi grea și te-aș ruga să te liniștești că mă ocup eu de ceea ce trebuia să faci tu....Te sfătuiesc să faci ceva drag inimii tale  că iau eu în primire ceea ce plănuiai tu să faci.  Prefer să renunț să facem acum acest lucru pe care mi l-aș fi dorit mult, dar simt că nu e un moment prea bun deoarece  suntem  încărcați și am avea nevoie de altceva acum. Nu ar fi mai bine să-i aduc cina acasă deoarece am avut amândoi o săptămână plină și cine mai are chef de gătit? Dorm eu în seara asta cu copilul și mergi să te odihnești că simt că ai nevoie de mai mult somn ca mine. Te susțin în noile tale proiecte deși știu că ne așteaptă pe amândoi o perioadă grea, dar cu răbdare și energie, vom trece peste ea. Pot să fac asta, concentreaza-te pe ce trebuie să faci.  Spăl eu vasele, fă tu altceva. Fac eu micul dejun, pune o melodie bună. Adu-mi o floare, iau un croissant. Dă-mi un zâmbet, îți dau o sărutare. Trebuia să fiu la muncă, dar am simțit că ai nevoie să fiu acasă. Ești nervos, vorbesc blând cu tine și vreau să știu ce te-a supărat. Ești tristă, vreau să știu cum te pot ajuta. Ești plictisit, te scot din rutină. Ești extenuată, te încarc de energie. Sufăr, mi-e greu, sunt aici, o scoatem la capăt. 
Viață lungă cu multă empatie!

Fotografie: Referência: http://www.contioutra.com/content/uploads/2016/06/empatia.jpg

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Educația alimentară din bârlog