Pastila mea de energie

Printr-un proces îndelung de călire și distrugeri neuronale,  afirm cu sinceritate că trezitul de dimineața a devenit o plăcere pentru mine. Frustrarea, chinul și nevoia cu care trebuia să fiu fresh la primele ore ale dimineții au fost înlocuite de o seninătate și de o nerăbdare de a avea acel moment al meu matinal ce reprezintă practic pastila mea de energie, de  încărcare cu tot felul de resurse ce îmi ajung până seara când mă duc la somn. Acea oră sfidător de  matinală pentru gusturile mele din tinerețe face minuni în prezent, mă inspiră, îmi aduce un tonus aparte, o veselie, un optimism  și un zen care mă ajută să fac față acțiunilor intense de-a lungul unei zile ce numără în jur de 15 -16 ore.  Ce se întâmplă e un lucru tare bun și sper să fie vorba de o pastilă consumată a la longue deoarece starea mea de bine  e molipsitoare și de multe ori e minunat să vezi cum parte din energia ta o dai involuntar și oamenilor cu care lucrezi. 
Nu înseamnă că au dispărut complet acele zile în care trag de mine ca să mă trezesc deoarece mai apar și  anumite scenarii ce aduc cu sine o lipsă intensă de somn, lovind din plin  starea de zen de dimineață și lăsând locul unei dureri intense de cap la trezire și  unei  doze consistente de morocănoșenie. Iar o regulă esențială în acest ritual este să merg devreme la somn seara. Să fiu mai relaxată cu toate activitățile și presiunea care ne cuprind  când ajungem acasă. Fac o selecție riguroasă cu ce e absolut necesar de făcut și sunt mai relaxată. Merg pe principiul că somnul face mai bine minții decât obsesia de a strânge tot în calea ta și de a  avea o ordine desăvârșită.  
Nu aș fi crezut că voi scrie niciodată aceste rânduri care să susțină  spiritele matinale, dar a fi matinal e o experiență frumoasă pentru mine. Vine la pachet cu o oră, o oră și jumătate în zilele mai bune , când efectiv petrec un timp de calitate cu mine însămi. Trezirea a devenit un ritual frumos. Mă trezesc și nu mai am senzația de chin, de frustrare că trebuie să mă dau jos din pat deoarece știu că mă așteaptă un moment de răsfăț. O ceașcă de cafea cu spumă și lapte, o muzică pe fundal , un urs drag  cu care stau de vorbă la micul dejun, o felie de pâine prăjită cu unt și miere, niște afine aromate. Și nu în ultimul rând, un prieten de bază - cărțile, articolele ce mă inspiră și îmi dau o poftă mare de viață. Prin urmare lectura de dimineață, inspirarea acelui aer rece înfofolită în halatul pufos și încălțată cu papucii îmblăniți îmi aduc o stare de bine. 
Pastile de energie doresc tuturor!




























Comentarii

  1. Ah, ce dragut! Ce de carti minunate. Nu le-am citit pe multe, da rma voi inspira. Ma bucur sa vad Alain de Botton - si pe mine ma inspira sa ma trezesc din zori cand am o carte care imi place foarte mult! Spor la citit, bucurat, trezit :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Despre echilibristică și asumări