10 suflete dragi

În weekend am plecat haihui prin centrul vechi al bătrânului București și am dat peste un scenariu tare frumos - 5 femei spre vârsta a treia după fizic, dar tinerele, cochete și copilăroase după comportament. M-am oprit să mă uit cu drag la ele, le-am zâmbit involuntar și m-am gândit cât de recunoscătoare sunt să am și eu viața presărată cu fetele mele cucuiete. Sunt 10 suflete frumoase  ce îmi colorează viața. De la fiecare dintre ele am învățat câte ceva.  Un mix de dragoste de viață, seriozitate, putere, frumusețe,  echilibru, suferință, iubire de oameni, trăire, răbdare, compasiune, critică, diplomație,  naturalețe, credință în Dumnezeu, curaj, inteligență, dragoste pentru artă, pentru lectură, talent, ironie, inocență. Sunt câteva atribute ce caracterizează  aceste persoane tare aproape de inima mea. Poți avea orice pe lumea aceasta, dar dacă nu ai acea mână de oameni  ce te fac să zâmbești când treci prin furtuni,  ce știu cum să te aline când ești mâhnit, ce renunță la orice plan și apar la ușa ta la suferință, ce te scot la un suc spontan, ce se bucură sincer pentru și cu tine, ce-ți lasă mesaje frumoase în zilele mai mohorâte, ce te ascultă când ai nevoie, cu care te cerți și te împaci apoi, care te supără și pe care apoi îi ierți din iubire, parcă nu trăiești la fel de intens. Bucuria vieții vine și din pânza de oameni  la care ai țesut de-a lungul timpului.  Cât trăiești, înveți de la ei, învață de la tine și treptat se consolidează niște legături ce-ți completează sinele. Sunt ca un  balsam pentru suflet astfel de oameni.
Experiențele prin care trec, bucuriile și suferințele lor mă îmbogățesc ca om,  mă ajută să învăț ce înseamnă empatia, diversitatea și unicitatea fiecărui individ. Mă fac să râd, să plâng, să mă bucur că există și că îmi dau acces la niște lecții complexe de viață. Îmi dau șansa să judec mai puțin, să înțeleg mai bine natura umană, să accept mai ușor diferența.    Reversul acestor trăiri și acestor daruri pe care le primești, este că trebuie să-ti găsești timp pentru acești oameni deoarece nicio relație nu evoluează dacă nu investești dragoste în ea, eforturi de a o reinventa pe măsură ce trece timpul funcție de evenimentele ce apar în viața fiecăruia dintre noi.
Vă mulțumesc, suflete dragi și cred cu tărie că vom fi o gașcă tare faină și peste ani și ani.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Despre echilibristică și asumări