Operațiunea Cămara începe

Mi-aduc aminte cu drag de cămara bunicii , plină cu de toate. Borcane de dulceață, zarzavat, murături, brânzeturi puse pentru sezonul rece. Pot spune cu bucurie că voi începe și eu această operațiune de a-mi prorcura provizii pentru  o cămară abundentă. 
Mă invadează un sentiment de energie numai când mă gândesc că voi avea toate aceste bunățăți , iar la ceas de nevoie, voi scoate una câte una și va ieși o mâncare delicioasă.
Voi începe cu cașul de oaie pus felii la congelator și cu mazărea culeasă de bunica. Apoi cu porumbul dulce și galben, cu păstăile viu colorate. Nu vor lipsi nici vișinile puse la congelator, afinile și murele de Făgăraș sau hribii delicioși. Voi învăța să prepar și dulceață de căpșuni și celebra dulceață de cireșen amare. Compotul de prune și de caise vor fi nelipsite în serile friguroase de iarnă, iar roșiile aromate luate de la scumpii noștri țărani români vor umple rafturile congelatorului. Să nu mai zic de bulionul și sosul picant pentru paste ce mă vor scuti să cumpăr tot felul de borcane dubioase cu așa zisul suc de roșii de pe piață.  Rădăcinoasele date la robot și puse in punguțe la congelator vor fi binevenite în orice moment din toamnă până în primăvară, scutindu-mă să pierd timp alergând prin supermarketuri sau pe la aprozare.
Cireașa de pe tort dar și eforturile cele mai consistente vor merge către coacerea de adrei capia, gogoșari și vinete. Numai când mă gândesc la humusul cu ardei capia , pastă de susan, ulei de măsline, la mâncarea de ardei copți  sau la pasta tartinabilă de ardei capia cu vinete, papilele mele gustative o iau razna.
E un proiect măreț ce necesită multă muncă dar vine la pacher cu o satisfacție generoasă.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pasiunea pentru contactul uman

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Educația alimentară din bârlog