Câtă bogăție aduce o călătorie...

În copilărie și în adolescență nu am avut șansa să călătoresc prea mult. Mi-aduc aminte totuși cu drag de concediile petrecute cu frate-miu șai mei părinți pe litoralul românesc. Diminețile începeau cu o sana gustoasă și o gogoașă pufoasă, cu voie bună și bășcălie. Călătoream puțin, dar atunci când o făceam, ne simțeam tare bine împreună.
Gustul pentru călătorii, cu precădere cele de la munte, mi-a fost stârnit de un om deosebit pe care l-am cunoscut în facultate și care știa de existența multor locuri montane superbe pe plaiurile românești.  Periodic mergeam și ne cocoțam pe dealuri. Admiram  peisaje de-ți tăiau respirația. Ore în șir o luam la pas pe poteci, adulmecam căsuțele pitite prin satele de munte. Port cu mine în inimă  acea poftă de mâncare ce mă cuprindea după lungile drumeții pe drumuri de munte și ospitalitatea gazdelor  Cerul înstelat, gerul aprig iarna, lumina blândă la ceas de apus vara,  liniștea satelor, clopotele bisericilor sunt și ele acolo păstrate  adânc în suflet. 
Dragostea pentru călătorii mi-a fost mai târziu întărită de Dragoș, suflet pereche până în ziua de azi și tovarăș de călătorii. Călătorii multe și tare frumoase, și la munte, și la mare, și-n țări străine și pe plaiuri natale. În primii ani de relație, chiar și după căsătorie, am călătorit mult cu el.  Am vizitat multe locuri frumoase, orașe, muzee, mănăstiri ascunse pe plaiurile românești, saline. Am luptat cot la cot să ne ducem la bun sfârșit multe dintre planurile de călătorie pe care ni le propuneam.
Ani la rând am fost  lipsiți de simțul proprietății. Multe dintre economiile noastre nu se duceau către avansuri de casă, rate, mobilă, ci către concedii și ieșiri în locuri pe care voiam să le vedem. Ne-am îmbogățit spiritual, nu material.
Nici măcar faptul că am rămas însărcinată nu ne-a tăiat  pofta de a călători.  Am călătorit periodic pe perioada sarcinii. Cu o lună jumătate înainte să nasc am dus-o pe Daria într-un loc tare drag sufletului nostru - Stâna Regală - în apropiere de  Sinaia.
Nu am mai călătorit atât de spontan și la fel de des după ce Daria a apărut în viața noastră  deoarece au apărut  alte priorități și obiective. Asta nu înseamnă că am renunțat la aceste obiceiuri periodice care ne fac  viața mult mai frumoasă. Aduc savoare și culoare în viața noastră  deoarece călătoriile au fost și vor rămâne  una dintre valorile la care noi ca și familie ținem enorm.

Viață lungă  cu multe călătorii!






























































































































































































































































































































































































































































































































Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A lucra de acasă - beneficii & dezavantaje

Pasiunea pentru contactul uman

Educația alimentară din bârlog